England Events 2016...

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Original von leo-rcc
      Jetzt ist officiel:
      bbc.co.uk/corporate2/mediacent…s/2016/robot-wars-returns

Ich habe im deutschsprachigen Wikipedia bei "Robot wars" einen Hinweis gegeben, dass BBC Two Dreharbeiten für eine erneute Staffel mit Mentorn Scotland durchführen wird.
      (Ob dieser Satz bleibt oder von einem Wiki-Lektor herausgestrichen wird, das muss sich noch zeigen. ;) )
      .
      Interesse an Elektronik für Schaukampfroboter und Kettenfahrzeuge (Fahrtregler, ESC) ? => http://www.Robots.IB-Fink.de
    • Interessanter Beitrag von John Findlay in der Offiziellen Robot Wars Gruppe bei Facebook...

facebook.com/groups/robotwars/?fref=ts

This is probably the biggest and exciting year for robots in a long time, what with Battle Bots and The New series of Robot Wars.

We were, and still are organising a small selection of Robots to travel back over to Moscow in February, although the proposed dates mean that the robots going to Moscow most likely wouldn't be back in time to do the RW show.

If anyone has a machine that they aren't entering to RW and was potentially interested in joining us then let me know.

There is a brand new purpose built arena being built, more and more Russian robots being built for the event, and we are supporting them to build a future over there.

We are only looking for a couple of extra teams, all expenses will be covered and the date of the event is 20th-22nd February.

If anyone has a machine that would be available, and was potentially interested in joining us then let me know.

:D Wenn das nicht alles derzeit so extrem Kompliziert bei mir wäre, würde ich glatt Luzifer Fertig machen und daran teil nehmen, ist halt für mich immer viel Wert wenn die entstehenden Kosten bezahlt werden, das ist halt nee Extreme Belastung dieses Hobby allein zu stemmen, für mich aus eigener Tasche gehen Maximal 3 Events im Jahr, das hat die Vergangenheit gezeigt, derzeit gibt es so viele Events die extrem Interessant ist, das es eigentlich keine Ausrede mehr gibt keinen Heavy zu bauen, egal wie wenig Zeit man hat, egal ob da ein Wochenende mit Freunden drauf geht, so eine Chance unser Hobby aus der Asche zu holen bekommen wir wohl nie wieder, im Grunde ist jetzt jeder der dazu bereit ist aktiv zu sein gefragt etwas zu bauen um an Events teil zu nehmen, die Chance ist das die Events auch...

wo sind die deutschen Heavy Bots!

Fassen wir das mal zusammen...

---

Robot Wars - Moskau

20th-22nd February.

---

BBC 2 Robot Wars - Glasgow

Irgendwann im März

---

BattleBots 2016 - San Francisco

Irgendwann im März

---

RoboGames - Pleasanton, CA

April 8-10, 2016

---

Robot Wars - Manchester

Sat 23rd April 2016, 12:00pm
      Sat 23rd April 2016, 4:00pm
      Sun 24th April 2016, 12:00pm
      Sun 24th April 2016, 4:00pm

Event City, Phoenix Way, Manchester M41 7TB ( next to Intu Trafford Centre )

---

Robot Wars - Portsmouth

Sat 7th May 2016, 4:00pm
      Sun 8th May 2016, 12:00pm
      Sun 8th May 2016, 4:00pm

Mountbatten Centre, Twyford Avenue, Portsmouth, PO2 9QA

---

Robot Wars - Guildford

Sun 12th June 2016, 12:00pm
      Sun 12th June 2016, 4:00pm

Guildford Spectrum, Parkway, Guildford, GU1 1UP

---

Battling Robots: The Experience - Guildford

Sun 26th June 2016, 1:00pm

Guildford Spectrum, Parkway, Guildford, GU1 1UP

---

Robot Wars - Colchester

Sat 17th September 2016, 12:00pm
      Sat 17th September 2016, 4:00pm
      Sun 18th September 2016, 12:00pm
      Sun 18th September 2016, 4:00pm

Colchester Leisure Centre, Cowdray Ave, Colchester, Essex CO1 1YH

---

Robot Wars - University of Greenwich

Fri 23rd September 2016, 11:00am
      Fri 23rd September 2016, 2:00pm
      Fri 23rd September 2016, 5:00pm
      Sat 24th September 2016, 11:00am
      Sat 24th September 2016, 2:00pm
      Sat 24th September 2016, 5:00pm
      Sun 25th September 2016, 11:00am
      Sun 25th September 2016, 2:00pm
      Sun 25th September 2016, 5:00pm

Medway Campus, Central Ave, Chatham Maritime, Chatham, Kent, ME4 4TB

---

Robots Live! - Stevenage

1st & 2nd October

Stevenage Arts & Leisure Centre

---

Robot Wars - Gloucester

Sat 22nd October 2016, 4:00pm
      Sun 23rd October 2016, 12:00pm
      Sun 23rd October 2016, 4:00pm

GL1 Leisure Centre, Gloucester, GL1 1DT

---

Robot Wars - Maidstone

Sat 19th November 2016, 12:00pm
      Sat 19th November 2016, 4:00pm
      Sun 20th November 2016, 12:00pm
      Sun 20th November 2016, 4:00pm

Maidstone Leisure Centre, Mote Park, Maidstone, ME15 7RN

---

Ich sag mal wie es ist, wenn man damit Geld verdienen könnte und damit meine ich jedes Team, dann wären wir alle wohl voll ausgelastet, langweilig wird es auf keinen Fall!

Was auch wichtig ist an den Terminen, wir sollten drauf achten unser MMM nicht gerade auf eines der wichtigen Event Wochenenden zu legen, kann durch aus sein das wir dann diesmal allein unter uns deutschen sind, zu viel ist derzeit in Gange, als das wirklich jeder zu jedem Event könnte!

Was jetzt noch Krass wäre, wenn sich das Terminator Tournament Kunst Projekt - Berlin noch meldet und auch ein großes Event ankündigen (ihr wisst was ich meine "interner Bereich"), glaube dann haben wir den Super Gau!

Und Oben sind nur die Heavy Events aufgeführt, da Fehlen noch Termine von vielen kleinen Events, Kinematic Beatle Weight, RoboChallenge Feather Weight, Antweight World Series, Robots Live hat wohl auch noch nicht alles Termine draußen usw. ...

Wir bauen Showkampfroboter, unsere Homepage devil-crew.eu schaut mal rein!

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von IceMaster ()

• Ohmannn...
      ich träume eh immer von einem Heavyweight!

"derzeit gibt es so viele Events die extrem Interessant ist, das es eigentlich keine Ausrede mehr gibt keinen Heavy zu bauen, egal wie wenig Zeit man hat, egal ob da ein Wochenende mit Freunden drauf geht, so eine Chance unser Hobby aus der Asche zu holen bekommen wir wohl nie wieder,"

Meine nächste Praxisphase dauert ca. ein halbes Jahr (=> Düsseldorf mit Werkzeug),
      leider zu spät für RW BBC2 und BattleBots.
      Habe aber mal gelesen das Battlebots mit MGM? über rechte redet...
      Wenn das auch in Deutschland ausgestrahlt wird (ob BB oder RW) muss ich, glaube ich, für 2017 was auf die Beine stellen.

Aber echt genial was sich da alles grade tut!
      Warum einfach?
      Wenns auch kompliziert geht??? ;)
    • Meiner Erfahrung nach ist nee gute Planung vorher sehr wichtig, und mit so viel Vorlauf Zeit sollte man dann die Zeit nutzten und 2016 den Bot gut planen, wenn man weiß das der Bau 2017 Starten kann, um so weniger Stress hat man später, kann immer was schief laufen...

Bestes Beispiel mein neues Heavy Projekt Azrael, es hat nun gut einen Monat gedauert bis alle Verschraubungen und klein Komponenten zusammen sind, um den Bau überhaupt erst in die Gänge zu bringen, liefer Schwierigkeiten, DHL mal wieder am Schlafen, Neuerdings hat DHL nee neue Masche drauf, wenn der Name nur irgendwie falsch geschrieben ist, gehen Pakete einfach wieder zurück...

das ist ganz wichtig zu bedenken, das es schon mal 1-3 Monate dauern kann bis man sein Material zusammen hat, ich erinnere nur zugerne an Luzifer, wie lange ich auf meine Akkus damals gewartet habe, da sind wir schon bei Fast 3 Monaten gewesen!

Oder wenn Motoren aus Amerika Bestellt werden, das kann schon mal am Zoll nee weile Hängen...

Also nicht zulange warten, bis Zeit zum bauen ist, das Zeug muß alles da sein, damit man auch los legen kann, wenn man die Zeit hat! ;)

• Gut, Termin vom Robo Challenge International Championships ist nun auch Raus, das sind die Championships der Feather (1st - 3rd April) wo ich vorheriges Jahr schon mal war, der Termin reit sich dann also Anfang April ein, wie gesagt beim MMM Termin beachten, sonst wird es relativ leer bei unseren Event sein, dort wird bestimmt wieder eine große Masse vertreten sein die wir sonst beim MMM haben!

Event Ort ist wieder die Gadget Show Live der NEC in Birmingham 1-3 ist wieder Turnier, der 31.03. wird wohl schon zum Testen der Bots in der Arena zur Verfügung sein!

Quelle... fightingrobots.co.uk/threads/1…april?p=460231#post460231

• Habe Heute Antwort von den Mentoren von Robot Wars bekommen, so wie ich es Lesen konnte, werden Reisekosten und Übernachtungen Erstattet, womit die Sache gleich wieder Interessanter für mich wird, damit sieht die Sache gleich wieder realistischer für mich aus, bleibt im Grunde nur ab zu warten, ob ich ausgewählt werde dabei zu sein, und ob ich es schaffe Frei zu bekommen, hier mal der Text aus der Anmeldung...

Legal

Availability. If you are chosen to participate in the programme, filming will take place in March 2016 in Glasgow on exact dates to be notified to you. Please confirm that you would be available at this time and able to travel with your team and Robot to the filming location and that you will be able to obtain the necessary consents from your place of work, school or university as applicable to the member of your team. If there are any problems with the availability of your team members then kindly email the production team at robotwars@mentorn.tv. I confirm availability:

Honesty. Mentorn wants to ensure that the Robot Wars competition is fair and completed in good faith by all contestants. Therefore you confirm that you are not colluding with any other applicant team to ‘fix’ the programme competition and that your team is entering this competition independently, without collaboration with any other team or individual who is not a member of your team:

Originality. It is essential that your team members are the only inventors and creators of your Robot and you confirm here that you have not copied the design of anyone who is not on your team in designing and building your Robot.

Self-Declaration. All contestants are required to complete the self-declaration form at the attached schedule and return it with this application form. I confirm that all named team members have completed the Self-Declaration form.

Contestant Form. If you are chosen to participate in the programme, all members of your team will be required to sign a Contestant Agreement, which will include the following key points. At this stage, prior to signature of the Contestant Agreement, the following terms are not intended to be legally binding, but to confirm to you in advance the broad terms of participation in the programme. I confirm that I will agree to the key terms set out here (subject to review of the Contestant Agreement) and will take independent legal advice at that time, if I consider this necessary:

• Fees and Expenses. Mentorn will cover the cost of reasonable travel, accommodation and daily allowance for the filming, with details to be confirmed to you at the time but will not pay any other cash fees or costs, whether as a fee for appearance in the programme, compensation for lost time at work or towards the cost of designing and building your Robot.

• Ownership. You will retain your ownership of the physical Robot itself, but will be required to grant certain rights of exploitation in the intellectual property of the Robot for the purposes of the broadcast and sales of the programme and its associated ancillary rights and to manufacture and sell programme merchandise, as outlined in the Mentorn Rights below.

• Mentorn Rights. You will grant Mentorn (and/or its nominated distributor) and the BBC without fixed fee or credit, the right to include your Robot in the programme series, specials and spin-offs, the programme format and all allied and ancillary rights including all rights of publicity for the programme and format and exclusive sponsorship and merchandising rights in your Robot in all media now known or later in existence, worldwide in perpetuity. This shall include the right for Mentorn to grant these rights to any third party licensees and assigns.

• Share of merchandising revenue. Mentorn will account to you for 10% of its ‘net revenue’ (to be defined in the Contestant Agreement) from its related activities in sales and licensing of its merchandising rights in your Robot.

• Programme rules. The competition format and rules will be confirmed to you, either as a schedule to the Contestant Agreement, or at the earliest opportunity following this time. You accept that Mentorn has the right to subsequently amend these rules in its discretion, with prior notification to you. You will agree to comply with and accept as final the decision of Mentorn and the programme judge(s) as to who has won and lost the battles.

Accuracy. I confirm that all information that I have provided to you here is true, accurate and up to date and will advise you at the earliest opportunity of any changes to this information by contacting the production team at robotwars@mentorn.tv

Data Protection. The information on this application form may be collected, used and stored by Mentorn in accordance with the terms of its Data Protection Policy for assessing the suitability for your team to participate in the programme and may be retained for contacting you regarding future series, spin-offs or other programmes which Mentorn considers may be suitable for the members of your team, whether collectively or individually. I consent to this use and have the consent of my team members:

Exclusivity. By applying to be on the programme, you agree that you will not (and you ensure that no other member of your team will) participate or allow your Robot to be broadcast in any other television programme until you hear from us confirming whether or not you have been chosen to take part in the programme, at which point this period of exclusivity may be extended for the duration of the programme series.

Confidentiality. By applying to be on the programme, you agree to treat (and will ensure that all other members of your team will treat) all details disclosed to you about the programme, which are not in the public domain and the details of your Robot and team members in confidence and will not post pictures, blogs or any other postings on social media unless with our approval. The Contestant Agreement will set out the further details of confidentiality and which information may or may not be made prior to and subsequent to broadcast of the programme. I agree:

Selection. Mentorn makes no representation that you will be accepted to participate in Robot Wars or that the television programmes will be made and/or broadcast and will have no liability for any costs incurred by you in connection with your application to participate in Robot Wars, including without limitation the costs of designing and building any mechanical devices. The choice of successful teams will be entirely at our discretion and our decision will be final.

Anti-Bribery. You agree to comply with all applicable country laws relating to anti-corruption and anti-bribery, including the US Foreign Corrupt Practices Act and the UK Bribery Act and will not perform, offer, give and receive bribes or corrupt actions in relation to the procurement or performance of this application. For the purposes of this section, bribes or corrupt actions means any payment, gift, or gratuity, whether in cash or kind, intended to obtain or retain an advantage, or any other action deemed to be corrupt under the applicable country laws.
      Jurisdiction. By applying to be on the programme, you agree that the courts of England and Wales shall have exclusive jurisdiction to settle any dispute or claim arising out of or in connection with this form.

• Brauche mal ein wenig Hilfe bei der Übersetzung, hab gerade einen Knoten im Kopf, aber lest erst mal selber...

Good Afternoon,

Thanks very much for taking the time to fill in the application form for the brand new series of Robot Wars.

Interest in the show has been high and as such we will endeavour to let you know if you have been selected for the programme by the end of the month.

IMPORTANT NOTE: All teams that are signed off for the series by the BBC will be entitled to £1,000 to help develop their Robot even further in order to ensure they are equipped with the best weaponry and tech in order to be up to spec for the series (please note: the £1,000 is for those teams that are accepted as participants on the show ONLY, and not each applicant).

These funds are to be spent ONLY on making the robot the best that it possibly can be and spare parts – to ensure it can last the distance. These are not expenses, as such, but rather an incentive to make each robot more exciting, more powerful and armed to the teeth with excellent weapons, whilst looking the best it possibly can – only the best, most innovative robots will make it onto the show.

The money could be for a new engine part, titanium casing, a new weapon etc., but must absolutely NOT be spent on travel or accommodation. The £1,000 can be back-dated to pieces of kit that have already been purchased, as long as it can be accounted for and justifiably used to improve the Robot, but elements that are clearly old and bashed up will not count. Teams are expected to able to explain their developments to our tech consultants.

If you opt not to take the money, that is absolutely fine but you will need to explain why not – perhaps your robot is already perfect!

During the filming of the series our presenters will be in and around the pits to ask questions about the robots and battles. The presenters are likely to bring up the subject of the £1000 asking where they spent their money – you will need to be able to talk them through their process and what it was spent on.

Please let us know as soon as possible how you would improve your robots using this £1,000, as we will be taking it into account when making final selections for the show.

In terms of the recording days for the show, although the dates have not been 100% confirmed as yet, it is likely to be the first two Fridays/Saturdays/Sundays of March (Friday, March 4th – Sunday, March 6th and Friday, March 11th – Sunday, March 13th, inclusive). If you have any availability issues with those dates, please let us know as soon as possible.

In addition to the above, we will also cover certain travel and accommodation costs during your time on the show.

If you have any questions about the funds available or anything else, please do not hesitate to get in touch.

Kind Regards,

The Robot Wars Team

meine Frage, für was sind diese £1,000 denn nun genau, einerseits Lese ich das der Roboter Verbessert werden soll, anderer seitz für Ersatzmaterialien soll es verwendet werden, ich meine ich brauche das Geld schon mal allein dafür um ohne Umkosten am Event Teilnehmen zu können, kann wer Raus Lesen ob diese £1,000 Zweck gebunden sind, oder kann man die Verwenden für was man es braucht?

Andere Sache dieser sehr eigenartige Termin für das Event...

(Friday, March 4th – Sunday, March 6th and Friday, March 11th – Sunday, March 13th, inclusive)

das würde ja im Grunde bedeuten das man gut 2 Wochen vor Ort ist?

Hab ich das Richtig verstanden, wenn ja versteht jemand warum da so eine Große Lücke ist, vielleicht um den Bot zu Reparieren, ja gut aber wie soll das Laufen, meine Werkstatt ist nun mal in Berlin...

da sind noch einige Fragen offen!

• Die 1000 Pfund sind für den Roboter.
      Du kannst davon neue Teile kaufen (Bessere Motoren etc., aber auch Ersatzteile (einen weiteren Fahrtregler, damit du einen vor Ort wechseln kannst, falls der Kaput geht etc.)

Du kannst das Geld auch für Teile nehmen die du bereits gekauft hast.
      (Solange diese klar neu sind (ungebraucht) und du solltest das nachweisen können (z.B. Kaufrechnungen))

Zusätzlich gibt's die Bedingung an das Geld, das du den Reportern Vorort sagen kannst wo das Geld drinnen steckt.
      (Ich nehme an die wollen zeigen: Hier, wir sponsorn selbst...)^^

Reisekosten etc. werden Zusätzlich bezahlt.
      ABER für alles die Voraussetzung das du ausgewählt wirst!

Das mit den Terminen ist nicht geschickt formuliert.
      Könnte heißen:
      1.) Vermutlich Fr,Sa,So in der WE 1 ODER Fr,S... in der WE 2
      2.) Fr,Sa,So in WE 1 und 2.
      Frag da am besten noch mal nach, so kann man grade nur vermuten. :D
      Warum einfach?
    • Du kannst das Geld auch für Teile nehmen die du bereits gekauft hast.
      (Solange diese klar neu sind (ungebraucht) und du solltest das nachweisen können (z.B. Kaufrechnungen))

Gut damit hab ich kein Problem, da komme ich locker auf £1,000, der Waffen Motor ist Neu, hab ich mir nach dem letzten Event Neu besorgt, ein 4QD-200 ist Neu und die Akkus sind Neu, Telemetrie hab ich auch Neu verbaut, das deckt locker £1,000 ab, wollen die die Rechnungen vorab, oder reicht es denen die dann beim Event Vorgelegt zu bekommen, alles schwer Raus zu Lesen und zu Interpretieren mit meinen paar Englisch Kenntnissen!

Der Termin ist ja wohl noch nicht 100% Fix, wie man Lesen kann, bin gespannt ob sich noch was ändert, bin auch gespannt wie viele Bots beim Event sein werden, das die 2 volle Wochenenden für das Event anpeilen!

• Das die Rechnungen wollen, steht dort nicht explizit, das habe ich mal "reininterpretiert".

"The £1,000 can be back-dated to pieces of kit that have already been purchased,"
      -Teile die schon gekauft wurden...

"as long as it can be accounted for and justifiably used to improve the Robot,"
      -Solange die Teile der Verbesserung des Bots dienen.
      Ich würde sagen neue / stärkere Antriebsmotoren, bessere Fahrtregler, Stärkere / leichtere Akkus kann man als Verbesserung für längere / bessere Kämpfe argumentieren.
      :D

"but elements that are clearly old and bashed up will not count."
      -Eindeutig alte Teile zählen nicht, dafür gibt's im nachhinein kein Geld.
      (Deswegen denke ich ein Nachweis wäre sinnvoll!
      aber so lange keine Fragt, brauchst du auch Niemandem etwas vorlegen ;) ).

"Teams are expected to able to explain their developments to our tech consultants."
      -Du solltest den Leuten vom (Tech-check?) klar erklären können, warum du das Geld da rein gesteckt hast.
      Bsp.
      Die Fragen: Oh, nen Regler für 200 unserer Pfund, wieso?
      Dann sagst du denen: Damit ich mehr Kontrolle habe und nicht nur am Gegner vorbei fahre, ihr wollt ja action, außerdem waren die "alten" unsicher und hätten im Kampf ausfallen können, daher neue.
      (Natürlich in Englisch... ^^)
      Warum einfach?
    • Hier mal eine Seite auf der alle offiziell Angemeldeten Bots aufgeführt sind, für die kommende BBC2 Robot Wars...

reddit.com/r/battlebots/commen…he_robotwars_2016_thread/

wie viele es wirklich sind, das wissen wohl nur die RobotWars Mentoren, bin gespannt, die Entscheidung müsste ja schon Anfang nächster Woche kommen, der Termin zumindest scheint nun fix zu sein, so zumindest die Offizielle Ankündigung...

We can confirm that we will be filming our new series of Robot Wars on the 4th, 5th and 6th of March, and again on the 11th, 12th and 13th of March in Glasgow!

For audience requests, get in touch at robotwarsaudience@mentorn.tv

Quelle: facebook.com/BBC-Robot-Wars-567507380080282/